Senaste nytt 2025-08-20 21:48:02 Ilskan mot elpriserna: ”Uppåt väggarna”

Konsument förlorade pengar vid ombokning hos SAS

2025-08-20 16:50:29 - Ekonomi - 4

Pontus Kihlsten hade problem med sin flygbokning hos SAS när han försökte omboka en biljett. Tjänsten lovade hjälpa honom att få tillbaka en del av beloppet, men istället slutade det med att han förlorade 17 000 kronor. Kihlsten ville ändra en business-klass biljett till ekonomi och boka en ny biljett till sin son. SAS:s kundtjänst bekräftade att de skulle hjälpa till, men efter några veckor fick han ett meddelande där det stod att han endast skulle få tillbaka 1 000 kronor av 18 000. Trots upprepade kontakter med SAS, som hänvisade till bokningsreglerna, fick han till slut återbetalning efter att Expressen kontaktat flygbolaget. SAS erkände att felinformation getts och återbetalade honom 15 498 kronor.


Läs originalet på expressen.se

Loaded 1081 words in 1 ms