Sminkmärke i samarbete med porrskådespelare
Kosmetikjätten L’Oréal har inlett ett samarbete med Ari Kytsya, en Onlyfans-modell och sociala medier-influencer. Kytsya, som har 4,6 miljoner följare på Instagram och TikTok, ger smink- och hårtips, men är även känd för att sälja explicita bilder och videor. Detta har väckt kritik från bland annat Penny East, vd för Fawcett Society, som menar att samarbetet strider mot företagets värdegrund och riskerar att påverka unga kvinnor negativt. L’Oréal försvarar samarbetet genom att betona Kytsyas transparens kring branschens risker. Reklamen, som har setts över 18,7 miljoner gånger på TikTok, framhäver sminket som 'ocensurerat' och lämpligt för olika sammanhang. Vissa experter ser även en potentiell fördel i den uppmärksamhet kontroversen kan skapa för varumärket Urban Decay.
Läs originalet på expressen.se
Loaded 504 words in 2 ms