Gröna Lund raderade omtalade bilden: ”Vi borde inte ha publicerat”
Gröna Lund raderade en bild som skapat stor uppståndelse efter att de försökt skoja om en otrohetsaffär som involverar techmiljardären Andy Byron och hans HR-chef Kristin Cabot. Under en Coldplay-konsert fångades paret på en så kallad 'kiss cam', och deras reaktioner blev virala. Efter att skandalen spreds och Andy Byron avgick från sin VD-post, publicerade nöjesparken en photoshoppad bild av dem i en kampanj för att marknadsföra sina Guldkort med rabatter. Marknadschefen Sebastian Delefors förklarade att de ville delta i lekfullhet, men insåg snart att det var olämpligt att använda bildmaterial av personerna involverade. Efter medierapportering tog de ner inläggen och erkände sin självkritik. Gröna Lund följde därmed i spåren av andra företag som också har använt otrohetsskandalen i sin marknadsföring.
Läs originalet på expressen.se
Loaded 824 words in 2 ms