Senaste nytt 2025-04-19 16:04:55 Putin utlyser vapenvila under påsken

Lidls kaxiga blinkning till 'Girls of Sthlm'

2025-04-09 15:32:00 - Nöje & kultur - 3

Lidl har släppt en ny reklamfilm som kommenterar realityserien 'Girls of Sthlm' på Amazon Prime. Serien, som fokuserar på influencers, har kritiserats för bristande mångfald och för att dess deltagare inte är från Stockholm. I Lidls reklam parodieras konceptet med 'Girls of Lidl', där slogans som 'Där låga priser möter höga klackar' används för att skapa ett lekfullt budskap. Reklamen presenterar karaktärer som arbetar i Lidl och deras vardagliga utmaningar, som att få det bästa jobbschemat. Lidl's sociala medier-manager kommenterar att företaget ville ge sin egen vinkling på det uppmärksammade programmet och att responsen har varit positiv.


Läs originalet på expressen.se

Loaded 483 words in 9 ms