Zyns Transformation i Amerikansk Kulturdebatt
Zyn, det svenska snuset, har blivit en symbol i det amerikanska kulturkriget, där det har flyttat från att vara en framgångssaga till en machosymbol och nu till en "woke"-produkt. Senator Charles Schumer varnade för Zyn:s höga nikotinnivåer, vilket fick en oväntad reaktion av högerkonservativa, inklusive Tucker Carlson, som framhävt produkten som en maskulin symbol. Carlson har skapat kontroverser genom att beskriva Zyn i positiva termer, vilket har lett till att Philip Morris, som äger Zyn, har uttryckt oro över missförstånd gällande deras produkter. Trots debatten fortsätter Zyn att se en ökning i försäljning, med en marknadsandel på cirka 70 procent i USA. En ny utmanare i form av snuset Alp, som marknadsförs av Carlson, planeras att lanseras snart, vilket kan ytterligare påverka den redan komplexa marknaden.
Läs originalet på expressen.se
Loaded 1399 words in 2 ms